Unia Europejska
Kontrast: Czcionka:

Certyfikacja Dostępności

USTAWA DOSTĘPNOŚCI

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zawiera przepisy wspierające dostępność nie tylko w podmiotach publicznych. Przewidziano w niej także nowy i nieobowiązkowy mechanizm certyfikacji dostępności o którym mowa w  art. 15 ustawy. Jest on skierowany do przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych zainteresowanych potwierdzeniem, że ich działalność, spełnia wymagania określone w art. 6 ustawy czyli te dotyczące dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. Aby uzyskać takie zapewnienie, muszą oni najpierw przejść audyt dostępności, który może być przeprowadzony tylko przez uprawnione do tego podmioty.

CERTYFIKACJA

  • weryfikacja spełnienia minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 przez przeprowadzenie audytu dostępności;

 

  • sformułowanie szczegółowych zaleceń w zakresie poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez dany podmiot;

 

  • wydanie certyfikatu dostępności.

6 KROKÓW PODEJŚCIA DO CERTYFIKACJI

  1. wybrać jeden z podmiotów z wykazu
  2. wystąpić z wnioskiem o wydanie certyfikatu do wybranego podmiotu
  3. uzgodnić treść i zakres umowy z wybranym podmiotem z wykazu, w tym wysokość opłaty ceryfikacyjnej uwzględniając art 22 ust. 3 ustawy
  4. zawrzeć  umowę z wybranym podmiotem
  5. wnieść opłatę certyfikacyjną ustaloną w umowie
  6. poddać się audytowi  dostępności prowadzonemu przez podmiot,  z którym zawarto umowę.
Gotowy by postawić na
kapitał doświadczenia?

Sprawdź co możesz zyskać dzięki współpracy z nami

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję