Kontrast:Czcionka:

O projekcie:

Tematyka szkoleń opracowana została dla potrzeb kadry dydaktycznej, kierowniczej,  administracyjnej oraz studentów w zakresie podnoszenia świadomości na temat potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Szkolenia są przeprowadzane zgodnie z Standardem Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0.

I. Udzielanie pomocy i organizowanie wsparcia osobie z niepełnosprawnością 

  1. Podstawy psychologii i socjologii, elementy anatomii i patologii człowieka, język migowy, czynności opiekuńcze, wsparcie osoby z niepełnosprawnością.
  2. Umiejętności opiekuńcze, terapia zajęciowa, aktywizacja zawodowa i społeczna.

II. Wspieraj mądrze

  1. Edukacja i kształtowanie właściwych postaw wobec problemu niepełnosprawności.
  2. Rozwój osobisty osób z niepełnosprawnościami w zakresie usamodzielniania się, przyszłej pracy, rozwoju zainteresowań i umożliwienia pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.
  3. Kształtowanie w społeczeństwie postawy empatycznej, otwartości na problemy innych ludzi, gotowości i chęci pomocy – wolontariat.
  4. Integracja i wymiana doświadczeń.

III. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnościami

  1. Osoby z niepełnosprawnościami – fakty i mity, co zyskuje Twoja firma, kiedy zatrudnisz pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności.
  2. Kim jest pracownik z niepełnosprawnością – prawne aspekty zatrudnienia, co to jest orzeczenie o niepełnosprawności, jak wpływa na zatrudnienie?
  3. Przystosowanie stanowiska pracy do potrzeb pracownika z niepełnosprawnością, racjonalne usprawnienia – dobre praktyki.
  4. Czas pracy osoby z niepełnosprawnością, dodatkowa przerwa w pracy oraz urlop wypoczynkowy, zwolnienia od pracy, wliczenie do stanu zatrudnienia.
  5. Pracodawcy zatrudniający pracowników niepełnosprawnych.
  6. Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, możliwości obniżenia wpłat na PFRON.
  7. Stanowiska pracy dla pracowników z niepełnosprawnością.
  8. Dofinansowania do wynagrodzeń – jak je pozyskać, co trzeba zrobić , rekrutacja pracowników z niepełnosprawnością.

IV.  Obsługa klienta z niepełnosprawnością

  1. Rodzaje oraz stopnie niepełnosprawności.
  2. Akty prawne dotyczące niepełnosprawności w Polsce.
  3. Postawy i zachowania w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.
  4. Metodyka postepowania z klientem z niepełnosprawnością.
  5. Elementy savoir-vivreu wobec osób z rożnego rodzaju niepełnosprawnościami.
Gotowy by postawić na
kapitał doświadczenia?

Sprawdź co możesz zyskać dzięki współpracy z nami

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję