Szkolenia z dostępności
O projekcie:
Kompleksowo zapewniamy usługę szkoleniową. Tworzymy programy szkoleniowe i zapewniamy wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną.
Realizujemy szkolenia zarówno dla jednostek publicznych, jak i prywatnych, w tym szczególnie dla uczelni, szpitali, sądów i urzędów.
Tematyka szkoleń opracowana została dla potrzeb kadry dydaktycznej, kierowniczej, administracyjnej oraz studentów w zakresie podnoszenia świadomości na temat potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Szkolenia są przeprowadzane zgodnie z Standardem Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0.
I. Udzielanie pomocy i organizowanie wsparcia osobie z niepełnosprawnością
- Podstawy psychologii i socjologii, elementy anatomii i patologii człowieka, język migowy, czynności opiekuńcze, wsparcie osoby z niepełnosprawnością.
- Umiejętności opiekuńcze, terapia zajęciowa, aktywizacja zawodowa i społeczna.
II. Wspieraj mądrze
- Edukacja i kształtowanie właściwych postaw wobec problemu niepełnosprawności.
- Rozwój osobisty osób z niepełnosprawnościami w zakresie usamodzielniania się, przyszłej pracy, rozwoju zainteresowań i umożliwienia pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.
- Kształtowanie w społeczeństwie postawy empatycznej, otwartości na problemy innych ludzi, gotowości i chęci pomocy – wolontariat.
- Integracja i wymiana doświadczeń.
III. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnościami
- Osoby z niepełnosprawnościami – fakty i mity, co zyskuje Twoja firma, kiedy zatrudnisz pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności.
- Kim jest pracownik z niepełnosprawnością – prawne aspekty zatrudnienia, co to jest orzeczenie o niepełnosprawności, jak wpływa na zatrudnienie?
- Przystosowanie stanowiska pracy do potrzeb pracownika z niepełnosprawnością, racjonalne usprawnienia – dobre praktyki.
- Czas pracy osoby z niepełnosprawnością, dodatkowa przerwa w pracy oraz urlop wypoczynkowy, zwolnienia od pracy, wliczenie do stanu zatrudnienia.
- Pracodawcy zatrudniający pracowników niepełnosprawnych.
- Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, możliwości obniżenia wpłat na PFRON.
- Stanowiska pracy dla pracowników z niepełnosprawnością.
- Dofinansowania do wynagrodzeń – jak je pozyskać, co trzeba zrobić , rekrutacja pracowników z niepełnosprawnością.
IV. Obsługa klienta z niepełnosprawnością
- Rodzaje oraz stopnie niepełnosprawności.
- Akty prawne dotyczące niepełnosprawności w Polsce.
- Postawy i zachowania w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.
- Metodyka postepowania z klientem z niepełnosprawnością.
- Elementy savoir-vivreu wobec osób z rożnego rodzaju niepełnosprawnościami.